Antropocentrizam i ostale zablude razuma koji umišlja sopstveno zdravlje

Argentinski revolucionar i gerilski vođa, Ernesto Gevara, odmilja prozvan Če, drug, do danas je ostao simbol borbe za slobodu i nezavisnost Južne Amerike.

Kako se to dogodilo? – Slučajno.

Kada je Fidel Kastro, vođa revolucije, na odlučujućoj sjednici upitao ima li među prisutnima “economista” (ekonomista), javio se Gevara, koji je razumio da se traži “comunista” (komunista), iako je po profesiji bio ljekar. Tom prilikom ga je Kastro odlikovao počasnim državljanom Kube nakon što je drug preuzeo dužnost ministra industrije postavši vodeća ličnost na čelu Kubanske banke i bivajući realan u pokušaju ostvarivanja nemogućeg.

Uprkos svakodnevnom radu od 18h, gerilskoj vojnoj obuci, gorljivim zalaganju u sprovođenju agrarnih reformi naseljavanja i obrazovanja u ruralnim krajevima, Čeu je vremenom život političkog dužnosnika postao teret jer nije bio političar već doktor. Iako se trudio svaki dan iznova da se uživi u ulogu u koju je, slučajno, upao, njegov duh nije mogao podnijeti vlastitu predstavu koja je gušila njegovu autentičnu ličnost. Iako knjige historije kao razlog njegovog otvorenog prekida s Kastrom te dobrovoljno odstupanje sa svih političkih dužnosti i odricanje od kubanskog državljanstva navode politički pritisak koji je za njega postao neizdrživ, neformalni izvori kao razlog navode to što njegov slobodni, revolucionarni duh nije mogao trpjeti kolateralnu štetu pod maskom “općeg” dobra, jer laž ponovljena više puta ne postaje istina već dosadna laž. A on je znao razlikovati ono što jeste od onog kako izgleda ma kako se nametalo kao principijelno i dosljedno u svom ponavljanju, i to ne ni kao neispravno, nego kao – opravdano.

Dok tražimo svoje ja – Ernesto, Che i ja

Vani huči rijeka Chorillos

Doktor fizike Ernesto, po doktoru Gavioli, napušta znanost

Zbog šarlatanstva

Iako piše rad o kozmičkim zrakama

Doktor fizike Ernesto prestaje biti ono što je bio

I napušta glasoviti labaratorij Curie

Prestaje ga pozdravljati doktor Houssay

Opći metež u La Plati

Teoremi zjape bez doktora svoga

Sad doktor živi u šumi

Zima je i inje se lovi za dah triju duša

Kuća bez prozora u kojoj žive ispire njihove prošlosti

Dječaka, majke i doktora

Duga pretvorba je pred njima

Traži napor bez ostatka

(…)

A doktor, nije li sve s njim počelo?

Eno ga, mrvi svoja rahla slova

Pita se nije li život bez akcije

Odveć luksuzan

A ja?

Moj udio u Cheu biva moguć

Kada sloboda ne pristane na fašizam.

Ervin Jahić, “Kristali Afganistana”

*Ljude ne definiraju uloge, već motivacija kojom su vođeni pri obnašanju tih uloga.*

rara
Nako žutilo na dnu ekrana

4 komentara

  1. Kod mene su ti: bravar, trgovac; gimnazijalka što se okušavala u medicini, glumi, predavajući engleski po školama u okolnim selima, konobari, doktori, patolozi. Bilo i profesora tjelesnog obrazovanja i historije, a prošlo je i par vrlih narkomana pod velom islama. Sebe nisam računao.

    1. Pod velom islama svašta prolazi jer je to vanjski oblik koji može imati i formu puke uloge koja se dosljedno i konzistentno obnaša. Da li će ta uloga proći kao manifestacija autentične ličnosti intrizično motivirane imanom i ihsanom ili nekim drugim faktorima ostaje nam da vidimo kad svi, bezrezervno, budemo polagali taj ispit. Računam i sebe.

Komentariši